30. lokakuuta 2018

Havunvihreää






Kellojen siirtäminen toi meille pimeyden ja pimeys tuo valontarpeen. Kaamosvalojen virittely on alkanut mutta minulla se on vielä työn alla ja ihan kesken. Olen löytänyt uusia kivoja juttuja ja minusta tuntuu että talon ulkovalaistus menee uusiksi tänä vuonna. Olen löytänyt niin kivoja juttuja että ne on ihan pakko hankkia. Vielä en paljasta mitä ne ovat mutta sitten näette kun on sen aika....

Laitan oheen muutamia ideakuvia itselleni, mistä voisi hyvinkin ottaa mallia osan sieltä ja toisen täältä. Koska maalla ollaan niin kerään käytännössä kaiken materiaalin metsästä. Käytän havuja, naavottuneita oksia sekä sammalta.

Laitoin oheen myös kuvan valopalloista. Ne on helppo rakentaa kanaverkosta ja ulkovaloista. Minulla olisin hyvinkin 4 ruukkua johon voisin havujen kanssa kokeilla näitä valopalloja jos vain jaksaisin tehdä. Ja luit oikein- jaksaisin tehdä. En tee siis ikinä mitään mitä ei huvita tai en jaksa. En suostu ottamaan yhtään stressiä mistään jouluun liittyvästä asiasta. Teen mitä huvittaa ja se saa riittää. Siinä jokaiselle ohjenuora. Ihan turha stressata yhtään mitään ylimääräistä, jokainen tekee mitä haluaa ja jaksaa. Mutta minä olen tapani mukaan ihan innoissani.

Eilen sain myös hepulin uudistaa yläkertaa. Uskokaa tai älkää, meillä on siellä nykyään väri- iloittelua! Kaikenmaailman värejä sekaisin. Se on outoa koska en oikeastaan pidä väreistä mutta kaamos, kylmyys ja pimeys kaivaa minusta hetkellisesti tämän puolen esille. Mutta älkää huoliko, kun valon määrä lisääntyy, kevättalvella, värit saavat lähteä tai ainakin vaalentua. Kun saan Yläkerran TV- huoneen tuunattua , napsin siitäkin muutamia kuvia tänne. Siihen saakka pysytään ulkona ja tuunataan ruukut kuntoon.