29. heinäkuuta 2022

Bäbie´s Garden Billion Dollar Baby - esittäytyy

 

Lilli on tätä nykyä reilu 9-vuotias iloinen mummeli, joka asuu länsirannikolla Uudessakaupungissa. Hän tuli mun toiseksi dobberiksi, 4-vuotiaan nartun kaveriksi. Tai hermojenraastajaksi, riippui päivästä :D Miltein koko tähänastisen elämän kuului porukkaan myös osa-aikaisesti kääpiöpinseri narttu, joka sekin oli Lilliä 3 vuotta vanhempi. Hän on vetänyt roolinsa pahnanpohjimmaisena hyvin ja hyvillä hermoilla. Nyt, kun natsimaiset ”isosiskot” kasvavat jo horsmaa, Lilli nauttii ainoan koiran roolistaan täysillä.

 

Lillin kanssa on ihan omaksi iloksi aksailtu, tottisteltu, vetopyöräilty ja hiihdetty. Mitä vaan sen kanssa on helppo tehdä, on nimittäin AHNE. Ja rrrakastaa leikkimistä. Joten mikä vain palkka käy. Paremman puuttuessa teatraalinen omistaja vinkuu, kuin äänenmurroksinen teinipoika Taitava ja Wau, silloin saa hyppiä päin. Sekin käy. Kaikista tekemisistä suosikki on kuitenkin noutaa vesileluja merestä. Näistä kestävimmäksi on havaittu veneen lepuuttaja. Kestää vuosia. Wink wink.

 

Parhaimmillaan Lilli on huumorintajuinen, veikeä naurattaja, jonka kanssa on mutkatonta tehdä saumatonta yhteistyötä, tilanteessa, kuin tilanteessa. Pahimmillaan itsepäinen komentaja, joka sitkeästi kyseenalaistaa mun auktoriteettiani, vieläkin. Ja, koska hän on mummu, saa hän joskus jopa periksi. En suosittele kokeilemaan tätä kotona. Ne retkahdukset hän nimittäin muistaa. Varsinkin, jos liittyvät mitenkään kulinaristisiin nautintoihin.

 


Luonnetestissä Lillin todettiin olevan tasaisesti käyvä, hitaasti lämpenevä dieselmoottori, joka kiperässä paikassa luottaa omistajaan. Hänen myös todettiin olevan koiro, joka saa tuomareiden pokan pettämään. 153P oli lopputulos. Näyttelyitäkin on kierretty muutamia. Viimeisimmästä erkkarista VET ERI 4. Tämän sanon ylpeydellä, sillä hän vaihtoi raikulivaihteen silmään kehässä. Ja oli kuin sirkusponi. Esitteli kaikki askellajit, varmasti myös passin ja töltin, käynti oli ainua joka unohtui. Olen useasti todennut, että vanhanaikainen nimitys verikoira, juontaa juurensa siitä, että omistajalla juoksee veri silmistä, kun näiden menoa kattoo :D

 

Lilli on Bäbie’s Garden I-pentujen emä. Ilolla olen seuraillut näitä mukavanoloisia, kauniita ja komeita koiria somesta.

 

Mun ja Lillin kuva on uusimmassa Neon2 – Jäljet musiikkivideossa. Laulussa sanotaan näin ”Jos sä oot mun vierellä, mä kestän kyllä osumii” Se pitää täysin paikkansa. Maailman paras ystävä, seikkailukaveri, yhteistyökumppani, päivien piristys, aurinko ja hymyntuoja. Sellainen on mun paljon periksi saanut nuorikko, Lellilapsi Lilli.